11. sep. 2012

Film-samlingen: "Send... more... movies..."

Så er der igen friskt blod på hylderne! Denne opdatering byder på en masse low-budget gys, klassisk horror, skydevåben og asiatiske cirkelspark. Så lad os se på det! Den australske 'Damned by Dawn' har jeg længe været nysgerrig på, men den skuffede desværre. Heldigvis indeholder DVD'en en virkelig interessant og underholdende 'making of' feature på 55 minutter. Det rettede heldigvis op på skaden forurettet af den noget lamme film. 'The Last Winter', 'Dark Ride' og 'Cassadaga' er alle købt efter august udgaven af TheHorrorQuiz og jeg kender faktisk ikke noget til dem. 'F' har fået flotte anmeldelser og kostede 25kr i Stereo Studio, så det var en no-brainer. Bliver spændende at se om den bristiske "hoodie-horror" kan leve op til de fine ord. 'Blood Car' er en vanvittig low-budget horror-komedie om en gut der opfinder et alternativ til de dyre benzin-dråber, desværre er hovedingrediensen menneskeblod. Den bliver man jo nød til at se?! 'Cold Fish' og Shion Sono's 'Suicide Club' har længe været på min to see liste, og det skal der nu gøres noget ved. Jeg har også modtaget en screener af de flinke mennesker bag den danske mockumentary 'Satankulten på Anholt', som jeg glæder mig meget til at se. Det samme skal siges om den danske undergrunds-film 'Korsveje'. I den blå afdeling har jeg opgraderet et par DVD-udgivelser, henholdsvis med SE udgaven af 'The Devil's Rejects' og 'The Shining'. Jeg var rigtig glad for Takashi Miike's '13 Assassins' fra 2010, så jeg også nappede også hans 'Hara-Kiri: Death of a Samurai' fra sidste år. 'Invisible Target' har jeg hørt omtalt i positive vendinger, så den er også blevet indkøbt. Sidst men ikke mindst er Dan O'Bannon's 80ér-klassiker 'The Return of the Living Dead' kommet hjem i endnu en bluray udgave, denne gang i  Second Sight's super svedige Limited Steelbook  Special Edition. Her er omkring 5 timers ekstramateriale og en fin 20 siders booklet. Læs vores anmeldelse af en af de bedste zombie-film nogensinde, lige her. That's all folks!
 

7 kommentarer:

  1. ...igen - det er nogle lækre indlæg med disse filmsamlings-updates :) Well, og 'Cold Fish' er så satans laber - spændt på at høre, om du også ryger i med begge ben...!

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også til at se den! Og så til 20kr.- i BlockBusters byttebørs. Håber aldrig at de drejer nøglen, for hold da fast hvor kan man finde sig mange fede og superbillige filmoplevelser i deres tilbudsbunker.

      Slet
  2. Gode tilføjelser der, Sørensen... jeg har også fået fingerne i steelbook-udgaven af "Return...", også selvom jeg havde filmen i forvejen... men den så bare så appetitlig ud, og så med dokumentarren "More Brains..." inkluderet, så var den uundgåelig...!

    Cold Fish er en fremragende film. Instruktørens film fra 2005, Strange Circus, er også bestemt værd at se...!

    SvarSlet
  3. Så Satankulten på Anholt i forbindelse med Copenhell sidste år, og det var en fornøjelig oplevelse! Håber den snart ser en officiel DVD/Blu-ray udgivelse!
    Og The Return of the Living Dead er en af de film man aldrig kan købe for mange gange, selv om Second Sights verion bliver svær at slå!

    SvarSlet
  4. ..og nu vi er ved Shion Sono, så lad mig da også varmt anbefale hans 'Koi no tsumi' aka 'Guilty of Romance' fra 2011: http://www.imdb.com/title/tt1743724/ - trailer: http://www.youtube.com/watch?v=JEr-T873nko

    SvarSlet