4. jun. 2012

Film-samlingen: Nye DVD'er og Blu-ray's.

Så er det blevet tid til endnu en opdatering på filmsamlingen. Jeg er så småt begyndt at lade op til Quentin Tarantino's, Django Unchained, og det betyder at jeg er ved at tygge mig igennem en masse spaghetti - som i westerns altså! Der er SÅ meget gemt guld i den genre, som jeg stadig har til gode, og det er en sand fornøjelse at udforske. Jeg har tidligere (næsten) kun hold mig til klassikerne som Dollar-trilogien og den legendariske Once Upon a Time in the West. Men film som Keoma (1976), A Man Called Blade (1977) og Death Rides A Horse (1967) har givet mig blod på tanden til at anskaffe mig flere titler i denne herlige genre af blod, sved, mudder, støv, ekstreme close-up's, episke soundtracks og bly-spøttende seksløbere. Ind er reddet Keoma (1976) og The Grand Duel (1972) på en lækker double feature blu-ray. Sergio Corbucci's Companeros fra 1970 med Franco Nero og Jack Palance. Endnu en film af Corbucci - en af de, af mange udråbte, bedste western nogensinde; The Great Silence (1968) - med Klaus Kinski og Jean-Louis Trintignant. The Sabata Trilogy - med den ikoniske Lee Van Cleef, mest kendt for hans roller i Dollar-trilogien og en anden sværvægter; Yul Brynner.
Horror er det selvfølgelig også blevet til. Ind er kommet David Arquette's sindssyge splatter-komedie The Tripper fra 2006, low-budget-sagen Necromentia (2009) og den svært oversete Cradle Will Fall aka Baby Blues fra 2008. Den store The Coffin Joe Collection fra Anchor Bay er også landet. Den indeholde alle Coffin Joe-film fra 1964 til 2001. Hvis det er en udgivelse du vil anskaffe dig, så skal du være opmærksom på at den ikke indeholder Embodiment Of Evil fra 2009. Jeg opgraderet alle mine Evil Dead film til de (efter min overbevisning) bedste blu-ray versioner - Evil Dead (Anchor Bay), Evil Dead 2 (25th Anniversary) og Army of Darkness (Screwhead Edition). Sidst men ikke mindst har jeg også anskaffet mig 42nd Street Forever og den udgivelse gør det virkelig svært for mig ikke at savle helt ukontrollerbart! 227 minutters Grindhouse trailer-show ekstravaganza - den anmelder vi d.22/06 her på bloggen.

6 kommentarer:

  1. Coffin Joe-boksen er også på vej til mig... jeg var længe i tvivl om jeg skulle anskaffe mig den pga rygtet om dårlig billedkvalitet, men nu tog jeg chancen og jeg håber ikke at jeg fortryder det??? - Amazons brugere er dog blevet mere og mere positive efterhånden...

    Jeg er iøvrigt rigtig glad for disse opdateringer på nye film i samlingen... det er meget inspirerende... keep up the good work!

    SvarSlet
  2. Jeg har også hørt en masse bladet om Coffin Joe-boksen, men til £12.74 (med forsendelse) fra amazon.co.uk var det en no-brainer. Jeg har ikke haft dem i maskinen, så jeg kan ikke sige noget definitivt om billedet endnu. Fedt at du kan bruge opdateringerne - målet med disse indlæg var også at de skulle inspirer andre film-buffs til eventuelle køb :)

    SvarSlet
  3. Herlige indkøb. Jeg snupper også et par westerns engang imellem. Vidunderlig genre. Er dog mest til amerikaner-westerns, selv om jeg også ser spaghettier.

    SvarSlet
  4. Jeg har det lige omvendt vedr westerns. Jeg syntes tit at de amerikanske bliver for polerede og ufarlige i forhold til de noget mere grumme og beskidte spaghettier. John Wayne rider mod solnedgangen, Franco Nero bliver forkrøblet og trasker tungt igennem regn og mudder.

    SvarSlet
  5. Tak for en fed gennemgang! Jeg har netop selv bestilt Coffin Joe boksen, på baggrund af din anbefaling. Jeg har altid gerne ville se filmene, så at der findes en billig boks med (næsten) alle filmene, gjorde at jeg måtte slå til ;-)

    Derudover røg Embodiment of Evil på blu-ray også med i kurven :-)

    SvarSlet
  6. Fedt! Så håber jeg ikke at Coffin Joe-filmene ligner poo i boksen, men til den pris må man jo gamble. Embodiment of Evil ejer jeg også selv på blu-ray, men jeg har ikke set nogle af dem endnu.

    SvarSlet