Anmeldelse: WolfCop.

Tagline: Here comes the fuzz.
Instruktør: Lowell Dean.
Runtime: 79 minutter.
Set på: 55' LED Smart TV.
Udgivelse: Udkommer d. 13/10-2014 på blu-ray og DVD. Filmen kan også ses på dette års Blodig Weekend.
Se også: 'The Revenant' (2009), 'Hobo with a Shotgun',  (2011), 'Game of Werewolves' (2011).

Den alkoholiserede politimand Lou Garou vågner efter en mere end almindelig våd tur i hegnet. Nattens udskejelser viser sig ikke bare at have resulteret i en grum omgang tømmermænd, vores tørstige panser-basse er også blevet ramt af en urgammel forbandelse - han bliver forvandlet til en vild og voldsomn varulv ved fuldmåne. Var-Garou allierer sig med sin bedste ven, rednecken Willie, og sammen går de på jagt efter sandheden og en løsning på vores helts fuldmåne-skavanker.
Drink and drive (un)responsibly.
Lowell Dean's anden film "WolfCop" har været udsat for et helt eminent markedsførings forløb. Filmen er gået fra at være en komplet ukendt lille low-budget b-films sag, til at være på alle horror-fans læber. Da først trailer, teaser og ikke mindst den fantastiske plakat fra "The Dude Designs" ramte de sociale medier, fik "WolfCop" hurtigt ben at gå på. Filmholdet bag, tog deres film på tour og ramte den ene comic- og horror convention efter den anden, og de mange besøg viste sig succesfulde, for nu udkommer filmen altså meget snart på DVD og blu-ray på det amerikanske og canadiske marked. Her stopper vi ikke engang, der er allerede snak om en 2'er og der kommer vist også en WolfCop actionfigur?!
Her er en panser der foretrækker kød frem for basser!
Men lever "WolfCop"så op til hypen? Det korte svar er; Nej. Filmen er lavet for lige under en million dollars, og selvom det er et helt fint beløb at lave en film for, så kan det desværre ses at instruktøren ikke har haft de skarpeste effektfolk til rådighed. De formår desværre ikke at få så meget varulve-action, blodsprøjt og biljagter pakket ind i filmen, som de selv, eller som man som publikum håbede på. I en varulvfilm er forvandlingsscenen den hellige gral, og her holder "WolfCop" sig til gengæld ikke tilbage - den er både sjov og splattet! Leo Fafard, der spiller vores varulve-betjent, gør det herligt. Han er oplagt i rollen og spiller den med lige dele glimt i øjet og alvorlighed, han er uden tvivl en af filmens få lyspunkter. Alle biroller er lige fra ok til tåkrummende ringe - desværre er der flest af de sidstnævnte.
WolfCock!
"WolfCop" har en spilletid på kun 79 minutter, og det er en fordel. Ikke bare fordi at filmen ikke er særlig god, men også fordi at den holder et raskt tempo. Man keder sig med andre ord ikke i selskab med den pelsede panser. Desværre bliver det hele bare for tyndbenet og søgt, man prøver simpelthen for bevist at ramme den der fede grindhousede b-films feeling. Hvor titler som "Hobo with a Shotgun" og "Father's Day" ramte den "lige i røven", så når "WolfCop" dem altså ikke til patronbæltet. Man prøver også konstant at være den sjove dreng i klassen, men joke på joke falder til jorden som blade fra træerne på en efterårsdag. Der er et gammelt ordsprog der lyder: "tomme tønder buldrer mest", og det lever "WolfCop" desværre alt for godt op til. Det er en spøjs lille splatter-film, og altså ikke det store horror-action-varulve-hyl vi alle sammen håbede på. Så skru forventningerne ned, så er der måske lidt bid i den småforkølede politihund.